De eerste dagen! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

06 Februari 2009 | Sri Lanka, Kandy

Hey iedereen!

Allereerst iedereen hartelijk bedankt voor alle lieve smsjes, mails, brieven en kadootjes.. Echt super gewoon, bedankt!

3 februari
Een hele dag vol stress aangezien ons visum nog steeds niet in orde geraakte. Uiteindelijk om 15u het verlossende telefoontje gekregen (danku Astrid!) dat het dan toch in orde was. Hoppa, we konden nu echt vertrekken en moesten niet meer denken aan allemaal noodoplossingen!

4 februari
De vliegtuigreis is goed verlopen maar het was wel erg zwaar. Lang vliegen, geen nacht en Eva die volledig ziek wordt op het vligtuig --> rampen. Astrid en Karen hebben zich erg goed geamuseerd met alle films en series die we konden zien op het vliegtuig, Eva heeft vooral geslapen :)

5 februari
Aangekomen om 8u smorgens en suoperhartelijk ontvangen op de luchthaven door de Gust en Fien, vrienden van Astrid haar ouders die Sri Lanka door en door kennen. Zij verblijven nu ook in onze guesthouse en leiden ons heel Kandy rond en tonen ons waar we alles kunnen vinden! De rit vanaf d eluchthaven was echt zeer hels... Het verkeer hier is niet in woorden te beschrijven, de weg oversteken is een avontuur op zich! Na een 2uur rijden zijn we aangekomen in het olifantenresort, Pinawalla. Daar hebben we ook overnacht in het olifantenhotel. Drie keer per dag komen de (wees)olifanten allemaal baden, je kan ze voeden, heel mooi om te zien allemaal. Het zijn allemaal olifanten zonder mama of papa en sommigen zijn al erg oud, mankeren een poot, ...

Nadat we de olifanten voor de eerste keer begroet hadden, zijn we met ons drie in slaap gevallen op de kamer en pas wakker geworden om 20u. Karen en Astrid zijn dan al gaan eten terwijl ik mijn koorts onder bedwang probeerde te krijgen (tevergeefs...)

6 Februari
Na een vrij korte nacht vanmorgen opgestaan aan een royaal ontbijt en daarna terug in het busje gekropen voor de rest van de helse rit naar onze uiteindelijke eindbestemming, Kandy. Daar aangekomen zijn we eerst naar onze guesthouse getrokken, hebben rondgewandeld in Kandy, zijn gaan zwemmen in het Suisse Hotel en hebben we hier in het guesthouse superlekker gegeten.. We zijn ook al langs het ziekenhuis geweest voor een kennismaking met onze dokters, maar zowel die van Astrid als die van mij en Karen waren niet aanwezig. Maandagmorgen terug proberen dan maar! Het ziekenhuis doorlopen was toch wel een cultuurschok.. wat mogen we blij zijn met de gezondheidszorg in België!!

Goh, zoveel nog te vertellen maar dan wordt het ook zo lang he.. Het is hier in ieder geval ontzettend heet gewoon, een totaal andere wereld en cultuur, ongelooflijke dingen al gezien en gedaan...maar ik ben ondertussen erg moe dus ik ga slapen! Het is hier trouwens 4,5 uur later en mijn Belgische simkaart werkt hier niet momenteel!

Tot gauw!!

xxx Eva en Karen

• 07 Februari 2009 - 12:25

Annelies:

Amai amai.. Veel succes hé maandag met het zoeken van jullie dokters :D Ben alvast benieuwd naar de fotootjes!

• 07 Februari 2009 - 14:21

Eva:

Hey lieve Eva,
    Al een beetje aan de betere hand? We missen je ontzettend, hopelijk valt alles goed mee ginderachter, maak er in ieder geval een succesverhaal van. En mocht er iets zijn, Je kan op je maatje rekenen hihi,
    Dikke kussen ,
    Tom en Kyra,xxxxxx

• 07 Februari 2009 - 14:39

Eva Uit Sri Lanka:

Merci Anneliesje! Ik wacht nog steeds op mijn extra fotoruimte die ik had besteld, die is nog steeds niet aangekomen! :( Ik hoop gauw fotootjes te kunnen plaatsen en zodra mijn lichaam helemaalgenezen is, ga ik aan het springen :)

Hey Tom en Kyra! Superlief van jullie! Ja t'is eerlijk gezegd wel heel zwaar geweest, vandaag eerste dag zonder 39° koorts.. Ik mis jullie ook!

Voor de rest hebben we vandaag geen kakkerlakken moeten vangen zoals gisteren, verslaan we de muggen op en top, hebben we zwarte voeten voor de komende 4 maanden en zie ik al wel goed bruin.. Vandaag het enorme verschil gezien tussen arm en rijk hier, ofwel zijn de mensen hier extreem rijk ofwel extreem arm.. Verschrikkelijke beelden soms..

Dikke zoenen vanuit het verre Sri Lanka
    xxx Eva

• 07 Februari 2009 - 17:52

Katrien:

Hey Eva,
    Amai seg het is daar al een hele belevenis geweest!!!Hoop dat je nu toch al helemaal beter bent dat je volop kan genieten van je verblijf daar!
    Ik heb nog heel veel aan je gedacht en hoop dat je daar echt de tijd van je leven gaat hebben.
    Doe dat daar nog heel goed en ik houd je avonturen hier goed in de gaten!!!
    Tot gauw
    Dikke zoen!!!! en natuurlijk ook heel veel groetjes van gregory!!
    xxx

• 08 Februari 2009 - 15:01

An:

Hey lieverd,

Fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Al een beetje beter ondertussen? Veel succes morgen met het zoeken van je dokter. Wanneer begint de "eigenlijke stage" eigenlijk? Wees voorzichtig en hou je goed!

Dikke kus!
    xxxx

• 08 Februari 2009 - 21:49

Sofie :

Hey Eef,

heeeeel veel succes morgen op je eerste dag! Laat ze zien hoe een ferme verpleegster je bent! Je gaat daar echt de tijd van je leven beleven. Geniet er van en sterkte met de eerste ervaringen in het ziekenhuis! Zoen xxx

• 09 Februari 2009 - 06:15

Elise:

Hej meid!
    Hopelijk ben je genezen en ben je klaar om er helemaal in te vliegen! Het is super om te kunnen volgen wat jullie daar allemaal uitspoken :p! Veel succes vandaag met de 1e werkdag!
    xxx

• 09 Februari 2009 - 15:24

Ronny:

Hej Eva,
    ik was heel blij te horen en te lezen dat je (jullie) veilig en wel aangekomen bent in Sri Lanka, ook al was het dan een lange en zware reis; hopelijk voel je je ondertussen al wat beter en is de koorts al geweken...verzorg je toch maar goed hé!
    dat olifantenweeshuis zal wel een bijzondere ervaring geweest zijn, denk ik en dan ook al die eerste, nieuwe indrukken...'t zal je wel wat overweldigen veronderstel ik...
    hoe is je eerste stagedag vandaag verlopen, een beetje meegevallen?
    hier in B is het nogal wisselend, maar niet erg goed weer: nog redelijk koud bij momenten, regen en wind (een storm is nakende nu...); een heel verschil met het weer ginder blijkbaar!
    ben afgelopen weekend naar de Ardennen geweest met Herwig, Pat en Bart; 't was leuk, stevige wandelingen gemaakt, gisterenavond zelfs een beetje sneeuw!
    ik wens je het allerbeste ginder, geniet er ook zo veel als mogelijk van en wees toch ook voorzichtig hé!
    groeten ook aan Karen en Astrid!
    hou je goed en tot schrijfs hier hé
    heel veel liefs,
    x