In Colombo! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu In Colombo! - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

In Colombo!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

17 Maart 2009 | Sri Lanka, Colombo

Hey iedereen,

we hebben vandaag de internetkabel van Dr de Silva even meegekregen dus kan ik jullie een update sturen natuurlijk!

Maandagmorgen zijn we dan iets later vertrokken als verwacht naar Colombo maar toch zijn we tegen 11 uur gearriveerd in ons nieuwe huisje! Het huisje staat eigenlijk naast het vakantiehuis van dr Bulu en zijn vrouw, die nu ook op vakantie zijn hier in Sri Lanka. Het zijn echt zo'n ongelooflijk sympathieke mensen en het huisje is gewoon super, alleen de douche is alleen maar met koud water :)

Gisteren hebben we ons dan geïnstalleerd na aankomst, hebben we nog bij dr Bulu en zijn vrouw gezeten, hebben we een supermarkt gedaan en zijn we vertrokken om te gaan zwemmen in het Holiday Inn Hotel want het is hier HEET in Colombo, ongelooflijk! Vannacht hebben we dan ook ongelooflijk slecht geslapen, het was zo warm en we hadden de afstandbediening van de airco niet gevonden :)
Na het zwembad hebben we gisteren nog langs de zee gaan wandelen, magnifiek gewoon!!

Naast de woelige nacht heeft Karen ook een rash gekregen, waarschijnlijk van de viral fever nog of een heat rash maar het jeukt echt verschrikkelijk!!

Vandaag was onze eerste dag op stage, voornamelijk kijken natuurlijk.. Er liggen nu 10 beademde kindjes, tussen een paar weken oud en 5 jaar. Ze zijn echt ontzettend ziek.. Daarnaast liggen er dan nog 2 niet beademde kinderen, waarvan 1 van de 2 heet water over het grootste deel van zijn lichaampje heeft gekregen, verschrikklijk gewoon.

Ik vond het erg interessant en de verpleegkundigen zijn heel vriendelijk. Ik verschoot ervan hoe goed ze hier Engels kunnen!

In de namiddag hebben we nog een les van onze dokter voor de doktersassistenten bijgewoond over ademhalingsproblemen bij kinderen.

Hier in Colombo is het vrij rustig nu, er is alleen ongelooflijk veel gewapend leger op het straat en er zijn overal checkpunten. Dus we voelen ons vrij veilig op het moment!

Liefs,
xxx Eva

• 17 Maart 2009 - 16:14

Angeleke :

Hey Eva,
    Ik dacht, ik moet niets verwachten het zal pas voor vrijdag zijn, maar ze is er toch weeral met een mooi verhaal. Eigenlijk doet dat toch wel iets met een mens, warm, heet, zwemmen ,strand,...ik wil daar ook zijn. Hebben juist vergadering gehad, pfff, toch weer een hele boterham. En ja hoor het is Sanne van leefgroep F dat ons Hilde vervangt.
    Volgende week dinsdag gaan Liesbeth, Griet en ikke shoppen in Wijnegem, onze jaarlijkse gewoonte als er iemand jarig is, eerst ontbijt, kletsen, kopen, kletsen, kletsen en 's avonds pompaf zijn van het kletsen...
    En mijn haren zijn al wat langer en ik begin al te twijfelen of ik ooit terug een frouke laat groeien, hi hi.
    Alé onze Glenn komt aan, een buis op zijn rapport, maar hij moet tijdens zijn examen in 't school blijven studeren want met kerst had hij het echt bruin gebakken, dus hij zal het voelen wat het is om te studeren!
    Eva, doe het nog goed daar, doe er veel ervaringen op en kuffel de kindjes zoveel mogelijk als je kunt!
    Dikke xxx

• 17 Maart 2009 - 18:44

Kim:

Hey Eva! Leuk te horen dat het toch goed meevalt daar. Hopelijk is je internet snel gefixt ;) Ik ga nu op je mailtje antwoorden se! xxxxxxxxx

• 17 Maart 2009 - 19:46

Mama:

He prinses,
    Ben weeral heel blij dat je op dit volgende punt goed bent gearriveerd ! Je sms'jes vandaag en gisteren klonken zo positief dat het deugd doet om ze te lezen .. Maak je niet te veel zorgen om mij .. Heb de laatste jaren al heel wat overleefd he zoet .. Positief in het leven staan, zoveel mogelijk, zoals jij !! Ik hoop alvast dat Colombo jullie net zo'n warm gevoel, mooie ervaringen en leuke contacten mag schenken als Kandy. Ik ga straks nog reageren op je mail ... Heel veel kussen en knuffels, mam XXXXXXXXXXX

• 18 Maart 2009 - 15:26

Carine, Frank En Co:

Dag Eva en co,

Blij dat we zo dikwijls iets van jullie horen. En zo te zien blijven jullie superenthousiast, ondanks de vaak minder leuke dingen. Blijf alvast genieten van de mooie kanten van jullie verblijf. En hou het veilig en gezond! Groetjes van Thomas, Eline, Carineen Frank.

• 21 Maart 2009 - 07:24

Eva:

Hey Angele, geniet maar van het shoppen (en kletsen...) :) Hoe gaat het met Hilde ondertussen? Al rond en gezond?
    Dikke knuffels xxxx (en veel leersuccesjes voor Glenn!)

Merci Frank, Carine en Co voor jullie berichtje! Echt leuk dat jullie ook zo volgen :)

Liefs xxx