Zaterdag 21 maart - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Zaterdag 21 maart - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21 maart

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

21 Maart 2009 | Sri Lanka, Colombo

Hey iedereen,

we zitten alweer een kleine week in Colombo.
Allereerst voor de vermelding: het is hier SUPERwarm. Je staat al zwetend op en je gaat zwetend slapen. Gelukkig bestaat er airco maar dat helpt toch ook niet altijd!

Sinds gisteren zijn we in ons appartementje: super gewoon!! Het is een omgebouwd kantoorgebouw van vroeger, echt ontzettend groot.
We zitten vlak bij het park, daar gaan we straks eens op verkenning want gisteren waren we echt te moe en zijn we lekker binnen gebleven. Ons appartement zit in het high security gebied, overal leger natuurlijk en we hebben aan ons appartementsgebouw ook een bewaker 24 uur op 24.

Op stage is het echt intensief de kindjes, er zijn er nu 9 beademden en 1 niet beademend. 1 kindje is 2 maal ingestort donderdag en vrijdag, echt erg. Hij is 4 maanden, heeft bronchiolitis gekregen, wordt op 100 % zuurstof beademd momenteel met drukken van 33 over 11, dus hoger kunnen ze echt niet meer gaan. Hij heeft een hersenbloeding gekregen en zijn organen beginnen te falen.. Daarnaast heeft hij waarschijnlijk nog een sepsis ook.

Het is wel moeilijk om te aanvaarden hoe ze hier met de ouders omgaan. Ook hier mogen de mamas hun kinderen niet vasthouden, ze raken ze amper aan, de papa's mogen hun kinderen niet aanraken en slecht nieuws wordt gewoon verteld en that's it. De verpleegkundigen geven ook geen uitleg aan de ouders, echt heel erg raar.
De verpleegkundigen geven als reden op dat de mama hun kinderen niet echt 'mogen' aanraken omwille van infectiegevaar maar wij willen gedaan krijgen dat ze de mama's gewoon aanleren hoe hun handen goed te wassen en te ontsmetten en dan toch zo gestimuleerd worden om hun kinderen aan te raken...
Daarnaast worden de kinderen hier standaard heel erg veel geaspireerd, ook al is er geen reden toe.

Morgen komen onze vrienden en Astrid uit Kandy een dagje naar ons, wordt wel echt heel erg leuk ze terug te zien!!

Veel hete groetjes uit Colombo,

xxx Eva

Een kleine update van de filmpjes van DE kakkerlak: hij zat eerst op Karen haar arm waarna we gillend de hele kamer doorgelopen zijn, waarop hij naar mijn slaapkamer gespurt is en het daar een heel miserie was om hem te pakken te krijgen... :)

• 21 Maart 2009 - 10:07

Annelies:

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF appartement amai :-) Diej vakantiedag in Colombo zag er ook wel tof uit! Zo bruin da ge ziet! Maateke, kga is beginnen studeren, want maandag beginnen mijn 2 weken examens en dan 2 weken vakantieeeee! Dikke zoen x

• 21 Maart 2009 - 10:24

Eva:

Hey superstar!
    Ik duim voor je examens!! Even alles geven en dan vakantie! (ook voor mij hier, eindelijk echt iets van het land zien he... :)
    xxxx