Zondag 22 maart - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Zondag 22 maart - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Zondag 22 maart

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

22 Maart 2009 | Sri Lanka, Colombo

Hey iedereen,

toch al even een nieuw bericht op de blog :)

We zijn vandaag namelijk naar het weeshuis The Good Sheperd (een katholiek weeshuis) gegaan in Mawatta (zo is de naam denk ik).
Dit is het weeshuis waar Antoine gewoond heeft, tot zijn 1,5 maand, waarna hij dan is geadopteerd. Hij woont sinsdien in Frankrijk maar komt al jaren op vakantie naar Sri Lanka. Nu is hij 3 maanden hier geweest en we kennen hem nu zo'n 1,5 maand aangezien hij ook in ons guesthouse woonde in Kandy. Sinds dit jaar is hij ook op zoek naar zijn biologische mama, maar hij heeft ze spijtig genoeg nog niet gevonden.

Vandaag zijn Astrid, Dimutu en Antoine dan naar ons appartement gekomen en zijn we eerst naar het weeshuis gegaan, dat echt prachtig is. Het is gigantisch groot en er is ook een opvanghuis voorzien voor alleenstaande moeders.

De adoptieprocedure gaat hier speciaal in zijn werk. Als je hier een kindje wil adopteren, ga je voor minimum 1,5 maand naar Sri Lanka terwijl je elke dag 2 uurtjes naar je 'nieuw' kindje mag gaan. De echte mama blijft ook tijdens de hele procedure in het weeshuis slapen. Na 1,5 maand moeten de biologische mama en de nieuwe ouders naar de rechtbank en kunnen ze de papieren ondertekenen.
De meeste mama's geven hun kind hier af omwille van onwettige kinderen, vertelde de zuster me.

We zijn eigenlijk alleen maar in de babyzaal geweest maar het was er zo mooi en proper. De kindjes zagen er allemaal ook ontzettend goed uit. Vorig jaar zijn er ook 2 kindjes door Belgische mensen geadopteerd. Het was een hele ervaring en ik en Karen wilden meteen al een paar ukkies mee naar België nemen...

Daarna zijn we doorgereden naar Negombo aan de zee, waar Antoine nog graag even naartoe wou voor hij zijn vliegtuig vanavond terug naar Frankrijk moest halen. We hebben een hotel met een zalig zwembad aan de zee gevonden, het was even heerlijk genieten!!

Uiteindelijk zijn we dan Antoine gaan afzetten aan de luchthaven en Astrid, Dimutu, Karen en ik zijn dan doorgereden terug naar ons appartement waarna we nog even zijn gaan winkelen en iets gaan eten..

Liefs
xxx Eva



  • 22 Maart 2009 - 16:27

    Kim:

    Klinkt leuk meisje! Geniet er maar van, voor je het weet ben je terug hier (wat ik uiteraard niet erg zal vinden ;-) )! Je pony was heel braaf vandaag ;-)
    xxxx Love you so much!

  • 22 Maart 2009 - 17:05

    Eva:

    Hey Kimmeke,
    nog even genieten hier voor ik terug kom ;)
    Ik mis mijn groot uitgevallen pony wel heel erg, geef je ze nog eens een dikke zoen van me?? xxxx LYSM

  • 22 Maart 2009 - 18:22

    Lin:

    Amai Eva, ik heb de filmkes gezien :-) Het is daar wel heeeeeeeeel plezant precies ;-)
    Geniet er nog van hoor!!! De foto's zijn ook super. En als je terug bent, spreken we nog wel is af om alles live nog is te horen he!!!
    xxx

  • 22 Maart 2009 - 18:32

    Annelies:

    Keischattige fotoooo's!!! Maar wacht nog maar ffkes met je moederschap :-) Ge ziet trouwens al bijna zo bruin als die Srilankanen! Ja Eva, ik ga dat blijven herhalen :p Is je Frans nu eindelijk wat verbeterd door met Antoine te praten? ;-) Haha. Gros bisou, je t'aime ma puce! Amuse-toi et je me réjouis de lire ton prochain conte.. <3

  • 23 Maart 2009 - 18:47

    Ariadne:

    Hey,

    Toe wij er waren hebben we ook een Belgisch koppel leren kennen met hun nieuw kindje. Kan goed zijn dat het van hetzelfde weeshuis was. Was echt toeval. Maar zeker leuk zo mensen te ontmoeten. Zeg als jullie richting Galle gaan moet je zeker naar Unawatuna Bay gaan. Echt prachtig en een zee om in te zwemmen. En daar B's place zoeken echt lekker eten.
    Geniet er van in dat zalig weer, je mist hier echt niks.

    Groetjes Ariadne
    xxx

  • 24 Maart 2009 - 12:05

    Eva:

    Hey Ari,

    de naam Galle heeft me nog niemand gezegd, is het daar interessant? Ik dacht van kuststreek aan Merisa en Negombo!

    xxxx

  • 24 Maart 2009 - 14:51

    Stefanie Sannen:

    hey eva en karen!!!

    ik heb al honderd keer naar jullie foto's gekeken en al honderd keer gedacht: had ik ook maar in lier gebleven ;) want het ziet er zo super cool uit, echt kei plezant. en ik wist nie da jullie samen met astrid gingen die ken ik nog van efkes geleden! Al zijde gelle wel het bruinste ;) geniet nog supersuper hard van het land en de mensen okee. dikke kussen stefanie

  • 24 Maart 2009 - 14:55

    Eva En Karen :

    Hey zotte Stefanie,

    merci voor het berichtje he en tot binnenkort (voor Karen in Herthout en de groetjes aan de Fré)
    Hoe zijn de lessen? :)

    xxxx

  • 25 Maart 2009 - 12:36

    Angeleke:

    Hey Eva,
    Ooohhh, zo'n schattige kindjes en zo'n mooie snoetjes, ik zou ze nogal verwennen hoor!!!
    En de kleurtjes van de bedjes, echt knap, toch weer wat anders dan onze witte ijzeren bedden.
    En aan de foto's te zien hebben jullie het daar wel echt naar jullie zin.
    Echt plezant om naar te kijken, en de filmpjes zijn ook de max.
    Geniet nog van jullie verblijf daar en braaf zijn hé!
    dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

De laatste...

10 Mei 2009

De laatste dagen

10 Mei 2009

De laatste dagen

07 Mei 2009

De laatste week gaat in...

01 Mei 2009

Zware week
Eva en Karen

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 23094

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: