Week 8 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

26 Maart 2009 | Sri Lanka, Colombo

Hey iedereen,

maandag hebben ik en Karen een snipperdag genomen om een beetje sightseeing te gaan doen. Het was uiteindelijk niet het plan maar we moesten in de ochtend een deel van het appartement betalen aan de eigenaresse en zij was uiteindelijk hier weg om half 11. Dit vonden we dan te laat om nog te gaan vertrekken en zodus hebben we naar onze dokter gebeld of het een probleem was om een dagje vrij te nemen. Dit was totaal geen probleem en zo gezegd zo gedaan. We zijn beginnen wandelen en hebben het Viharamahadevi Park hier vlakbij eerst verkend. Echt heel erg gezellig daar, met 2 olifanten in het park en massa's goed verscholen koppeltjes. Het is hier wel zweten in Colombo, je moet echt maar 5 meter wandelen en het zweet gutst van je hoofd naar beneden!
En Eva heeft paardjes gezien aan het park, ZALIG gewoon die geur, hihi.
We hebben heel het park rondgewandeld en zijn dan naar Nawala getrokken en daar iets gegeten en een DVD geruild die niet goed werkte.

Met goede moed gingen we daarna te voet naar het Holiday Inn Hotel stappen om te gaan zwemmen, we gokten op zo'n 15 minuten wandelen. Uiteindelijk waren dat er zo'n 45 op het heetst van de dag, niet zo'n goed plan natuurlijk... Daarna natuurlijk in slaap gevallen aan het zwembad, we waren er even niet goed van.. We hebben de dag afgesloten met de zeedijk af te wandelen, heel erg mooi alleen ontzettend veel leger om de zo veel meter...

De rest van de week hebben we gewoon stage gedaan, erg interessant maar ook erg veel heel zieke kinderen. Gisterenavond en vanmorgen zijn er 2 kindjes gestorven, bij eentje hadden ze eergisteren nog een wisseltransfusie proberen doen.
Karen heeft vandaag ook kunnen assisteren bij een lumbaalpunctie!

We hebben ook ontdekt dat er een enorme wachtlijst voor onze ward bestaat, de meeste van de kinderen kunnen ze niet accepteren omdat er geen plaats is. (We kunnen er 12 leggen) Vandaag om 5 na 11 gingen ze een kindje binnenbrengen van ward 2 bij ons in het ziekenhuis, uiteindelijk om 11u30 is het gestorven en is het kindje dus niet meer tot bij ons geraakt. Daarna meteen een nieuwe opname, ook een heel erg ziek kind.
Met een ander kindje, dat gisteren opgenomen is voor een longontsteking, gaat het heel slecht. Vlak voor we doorgingen vandaag heeft hij waarschijnlijk een longbloeding gekregen..

De meeste kinderen bij ons worden beademd door meningitis/encephalitis of pneumonie. Een dokter vertelde dat dat komt omdat het land toch onderontwikkeld is en de mensen zo dicht opeen zitten, het gaat meteen over van kind op kind. Ze komen vaak ook pas (te) laat naar de intensive care unit.

Het kindje trouwens waar ik over vertelde vorige week, met zijn multi orgaan falen en bronchiolitis en daarovenop een hersenbloeding, doet het redelijk goed de laatste dagen! Dus dat is wel heel erg positief!

Liefs
xxx

Ohja, ik was nog vergeten zeggen dat Karen gisteren een liquidatie van een man gezien heeft. Echt wel verschieten! Vandaag weten we nog steeds niet meer als dat het waarschijnlijk een bewaker van een school was, de reden waarom is nog de vraag...

• 26 Maart 2009 - 19:02

Kim:

Oooh, da filmpje met die olifant is zalig gewoon! Hahaha! Echt zo'n gilletje :-)

Klinkt wel supervermoeiend hoor, zo 45 minuten stappen in zo'n hitte! Jullie hebben precies toch wel een leuk dagje vrij gehad :)
    xxxxxxxxxx

• 26 Maart 2009 - 21:19

Annelies:

Liefje!
    Het doet me plezier te lezen dat je zo geniet!
    Echt goed, da je er is een dagje tussenuit kan ook, zeker als het daar zo'n onmenselijke temperaturen kent. Optijd eens wat rusten ook, want uitputtend zal dat in ieder geval wel zijn...
    Vooral ook niet vergeten da'k je graag zie é poppemie!
    xxx

• 28 Maart 2009 - 07:35

Astrid:

Eej schattebouten ;)
    swel super erg van da kindje da het dan toch ni overleeft heeft... Leven en dood is toch een speciaal aspect.
    Jaja tis inderdaad aant vliegen hier. Kmis elle hier wel, mo kweet wel altijd wa te doen, dus das wel goe :)
    Kzal is aant eindwerk beginnen te werken se.
    Dikke kussen vanop het terrasje :d
    xxx Astrid