Week 9 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

30 Maart 2009 | Sri Lanka, Colombo

Hey iedereen,

we zitten alweer in week 9 hier, wat vliegt de tijd toch erg snel. Het lijkt nog maar een paar weken geleden dat we de deur thuis achter ons hebben dichtgetrokken...

Op stage zijn we deze week in totaal 5 kinderen verloren, het is moeilijk om te aanvaarden. Het is ook moeilijk voor ons om niet tegemoet te kunnen komen aan het verdriet van de mama's door de taalbarriere en de schroom omtrent aanrakingen. Toch hopen we hun verdriet een beetje te kunnen ondersteunen..

Vanavond gaan we in onze eerste nachtshift. Tijdens de nacht hebben ze hier toch ook wel hun werk en ook de kindjes worden s'morgens heel vroeg al gewassen. We hebben allebei niet zo goed geslapen vannacht,dus ik ben eens benieuwd hoe we het er hier vanaf gaan brengen.

Vorige vrijdag hebben we dan voor de derde keer het genot mogen hebben om de president te zien voorbij komen. We werden aan een kruispunt al wandelend vriendelijk tegengehouden door een legerman. We wisten al hoe laat het was en zijn er dan maar bij gaan zitten op het voetpad. Het hele kruispunt wordt dan afgezet van tientallen meters afstand, motors af van alle voertuigen en niemand mag nog verderstappen. Dan komt uiteindelijk na 5 minuten een cohorte van gewapende voertuigen en massa's moto's vol gewapende mannen voorbijgereden, dan een geblindeerde wagen gflankeerd door 5 moto's en allemaal auto's, daarachter nog een cohorte van gewapende auto's en moto's, dan nog een geblindeerde wagen en achteraan (na nog massa's gewapende mannen in voertuigen en op moto's) een ambulance. Echt grappig. Minimaal 2 keer per dag wordt heel Colombo plat gelegd omdat hij voorbij komt :)

Zaterdag zijn we dan het Sri lankaanse nachtleven gaan verkennen in een nachtclub niet zo ver van ons, het was echt hilarisch maar erg leuk. En van de zogenaamde preutsheid van de Sri Lankanen was in de verste verte niets te merken...

Zondag zijn we dan gaan uitrusten in Mount Lavigna, een aanrader van mijnheer Peeters en het was ook zo. Erg mooi zwembad naast de zee daar, met live muziek. We zijn geen Belgen tegengekomen maar wel grappige Britten :) We hebben ook bewezen dat, zelfs al zit je hier al 2 maanden, je nog superhard kunt verbranden in de tropische zon hier!

Vele warme groeten,
xxx Eva en Karen

• 30 Maart 2009 - 09:54

Annelies:

Pffff wa een leven als ge zo president moet zijn. Bleeeh! Hier schijnt de zon eindelijk en mijn examens was oké vandaag. Overmorgen economie, jeuj :s Take care honey en na mijn examens skypen we nog eens! En veel succes met nachten te draaien!
    PS: Je kan altijd verbranden, al leef je al heel je leven in de zon :-) Te veel is te veel :D xx

• 30 Maart 2009 - 10:02

Eva:

Hey lieverd!
    Ja, het lijkt me geen pretje hoor. Maar zoals Karen zei, als hier iets gebeurt met de president, breekt de bom los vrees ik, dan ga iksnel terug in België zijn :) Nog 2 te gaan zeker? Ik duim echt zo hard voor je!! Dikke knuffel xxxx

• 01 April 2009 - 11:52

Zus:

Nog 3 dagen jihaa!! Ik kijk er superhard naar uit je terug te zien en al die plaatsen te gaan bekijken waar je over vertelt. Dat het daar nog maar wat zonnig blijft, want mijn skibruin heeft ondertussen weer plaats gemaakt voor een wit vermoeidheidskleurtje aiai. Tot zondag!! xx