Onze nachten. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Onze nachten. - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Onze nachten.

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

04 April 2009 | Sri Lanka, Colombo

Hey iedereen,

onze nachten zitten er alweer op!

Het was erg boeiend om nachtshiften te doen hier in Colombo. We hebben ontzettend veel kunnen doen en goed gelachen ook met de dokters en verpleegkundigen :)

Een halfuur voor we aankwamen maandag was er weer een kindje gestorven, wat betekende dat er weer plek was voor een ander. Maandagnacht om 2 uur hebben we dan nog een nieuw kindje opgenomen, verdacht van NEC en een sepsis. Nu liggen er terug 11 kindjes, allemaal beademend.
Dinsdagnacht hadden we nacht met echt een supergrappige dokteres, hilarische toestanden. Ze zei zelf ook dat het een te stressvolle plek was waar we waren en dat het soms wat moest opgelucht worden :)

Woensdagnacht hebben ik en Karen dan tijdens onze lunchpauze Grey's Anatomy gezien, we zijn hier nog verslaafder als thuis en Karen had seizoen 5 in DVDbox gekocht!
Gihan, kindje dat erg slecht was vorige week, is er doorgekomen en was vanavond stevig aan het maaien met zijn armpjes en benen, geweldig om te zien. T'doet ook wel goed om te zien dat sommigen er ook goed uitkomen.

Sinds woensdag is er ook een nieuw kindje van 3 maanden oud, exprematuur, waarvan het tweelingsbroertje/zusje gestorven is op 8 dagen. Ze is opgenomen met apnoe aanvallen en haa saturatie zakt geregeld tot een dip in de 50. Er is woensdagnacht serieus bijgeballoneerd geworden, wat niet zo simpel hier is, want ze werken met een lege ballon die je zelf moet afsluiten. Het is dus wel even zoeken naar de juiste vingertechnieken! :)

Donderdag is Astrid terug naar ons gekomen samen met Dimutu, ze moest namelijk vroeg in de ochtend vrijdag vertrekken naar de luchthaven om haar mama, zus en broertje op te halen. T'is dan veel gemakkelijker om hier te slapen aangezien de luchthaven hier veel dichterbij is als in Kandy. We zijn eerst lekker gaan eten, naar een karaokebar gegaan en uiteindelijk (onbewust) geëindigd in een bar met 'dames van plezier' ;) Echt supergrappig, want we hadden het natuurlijk niet door tot we daar een dik kwartier al zaten. Het is uiteindelijk erg laat geworden en vrijdag was dan ook een rustige dag. Opruimen, wat kuisen, supermarkten, ...

Vandaag komt Wannes (de vriend van Karen) aan en ons mama en zus arriveren morgen, zenuwachtigheid alom dus.. :)

Liefs,
xxx Eva en Karen

• 04 April 2009 - 15:54

Annelies:

Tis Grey's Anatomy haha ni Grace.. Nen échte fan gij!! Ik volg dat ook superhard :-) Altijd met tranen in mijn ogen als ze iemands leven redden of als het niet gaat zoals de dokters het willen.. Denk eraan, jij redt ook levens, dus jij bent mijn heldin :D

• 04 April 2009 - 17:12

Eva En Karen :

Verdorie, dat doe ik nu altijd he :)

Je bent een schatje!!

• 05 April 2009 - 09:46

Kim:

Hey lieve meid!

Ben blij dat de nachten meegevallen zijn. Wel leuk dat je af en toe eens kunt lachen en plezier maken, dat is inderdaad gewoon soms écht nodig!!

Gelukkig is Gihan erdoor gekomen... Daar moet je je maar aan optrekken, er zijn altijd kindjes die jullie er wel doorkrijgen!! Jammer genoeg loopt het niet voor allemaal goed af, maar je moet maar onthouden dat je toch voor elk kindje superhard je best doet, en dat is echt wel veel waard! Je doet het super meisje!

Love you!
    xxxxxxxx

• 06 April 2009 - 16:53

Ariadne:

Hey,

Galle daar moet je toch ook eens geweest zijn. Dat is eigelijk een dorpke/stad ni zo groot omgeven door een muur(er stopt trouwens een trein). Je kunt boven op die muur wandelen heel Galle rond. Echt mooi uitzicht over de zee, wel best 's morgens doen of late namiddag want er is geen schaduw. Zou er wel niet slapen in Galle dat zou ik in Unawatuna doen denk 20 min met de tuktuk. Mirissa is ook heel mooi maar je kan er niet echt in de zee zwemmen. Hikkaduwa is ook heel mooi je kan er mooi snorkelen. En zijn jullie al naar het binnenland geweest? In de bergen meer. Ella of Nuwara Eliya daar is het ook prachtig.

Groetjes Ari
    xxx

• 06 April 2009 - 19:31

Eva:

Hey lieve Kim,

bedankt voor je superlieve woorden :)
    Mama en zus zijn ondertussen aangekomen, is echt geweldig gewoon!

Ari, de kuststeden die jij zegt, gaan we zowiezo een paar van doen, we vertrekken morgen naar Kandy en van daaruit naar onder (Ella,Nuwera Eliyah, Adam's Peak, etc..) en zo naar de kust!

Liefs xxx