Een paar dagen verder... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Een paar dagen verder... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Een paar dagen verder...

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

11 Februari 2009 | Sri Lanka, Kandy

Hey iedereen,

we zijn weeral 2 dagen verder en de stage gaat al veel beter. Het is echt heel leuk en interessant. De verpleegkundigen zijn heel erg lief en geïntrigeerd door ons.

We hebben vandaag weeral een paar infuusjes geplaatst (toch niet altijd even gemakkelijk bij de pasgeborenen..), kindjes gewassen en zien wassen, infuusjes gecontroleerd en voedingen toegediend. We zien toch wel wat dingen waar we het moeilijk mee hebben maar die we nu eenmaal niet gaan kunnen veranderen aangezien ze hier niet de mogelijkheden hebben die wij hebben.

Elise, ik heb al een superidee wat ik kan doen met jou en Arnouts donatie, normaal gezien lukt het wel en dan laat ik weten wat het is :) Ze gaan er hier in ieder geval heel blij met zijn denk ik. Ik heb ook al een idee voor de donatie van de school van mama, dat laat ik nog weten als dat lukt, dat is nog even afwachten..

Vandaag zijn 2 kindjes ingestort, uiteindelijk zijn de doktersassistenten hier in actie geschoten omdat wij vonden dat het niet meer kon (een kindje met atrioventriculair defect en trisomie 21 dat een saturatie van 40 had). De arts is beginnen beademen maar het was heel moeilijk aangezien alles zowat verkeerd liep wat verkeerd kon lopen. Volgende week gaan we een les geven over CPR bij pasgeborenen. Zowel op materniteit als op onze babyward gaan we die geven.
Het is moeilijk dat de verpleegkundigen en artsen hier niet de mogelijkheden hebben die wij hebben... Vooral de beademingstoestellen zijn hier een probleem, er zijn er 3 voor alle kinderen en de 3e is kapot dus uiteindelijk zijn er maar 2.. Moeilijk om te aanvaarden maar we moeten wel.

Normaal gezien gaan we vrijdag of begin volgende week een babybadje voordoen met de middelen die zij hebben... Ik ben benieuwd! Steriliteit kennen ze hier wel niet, dat proberen we er stilletjes in te krijgen...

Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin, ook al is het met momenten erg moeilijk dingen ta aanvaarden maar ik doe het ontzettend graag, heb het ontzettend naar mijn zin en we hebben al veel meer om handen dus dat is ook super!

Tot gauw,
liefs
xxx Eva

  • 11 Februari 2009 - 17:45

    Annelies:

    Het is idd moeilijk te aanvaarden dat die mensen die middelen niet hebben (zeker toestellen en steriliteit!) en ffkes alles in 1 2 3 te veranderen dat gaat niet!! Maar super dat jullie CPR les gaan geven en die donaties :-) Mooi gebaar!! Eefje.. Ik mis u, maar ik ga nu de fotootjes bekijken en heel binnenkort skypen we! Bye bye Sporty! Laat me weten hoe het daar mee gaat ;-) xxx

  • 11 Februari 2009 - 17:46

    Annelies:

    PS: Hebt gij ook op nen olifant gezeten? COOOOOOL

  • 11 Februari 2009 - 18:26

    Ariadne:

    Hey Eva,

    Goed dat jullie zo bezig zijn. Hoewel het soms hopeloos lijkt zeker volhouden. Want zoals je ziet ze zijn jullie heel dankbaar. Alle beetjes helpen :-) Vergeet ook zeker geen tijd voor jezelf vrij te maken en het mooie land te bewonderen.

    Groetjes Ariadne
    xxx

  • 11 Februari 2009 - 19:34

    Kimmeke:

    Oooh, eindelijk kan ik je blog lezen!! Wij zijn vanavond geland, en heb nu alles in orde gemaakt se.

    Het lijkt me niet simpel om daar ineens in het ziekenhuisleven gegooid te worden! 't Is niet te bevatten hoe het is om een kind te zien sterven omdat er gewoon geen middelen zijn... Vreselijk! Het is nu wel heel erg aanpassen, maar ik ben er zeker van dat je over een paar weken je weg goed gevonden hebt! Je doet je best, en meer kan je niet doen meis...

    Veel succes nog, maak er het beste van! Ik mis je superhard! Ik mail nog! Love you! xxxx

  • 12 Februari 2009 - 16:40

    Eva En Karen :

    Hey iedereen!

    Vandaag niet zo heel veel kunnen doen, ik en Karen zijn dan ook mee op de bevallingskamer bij Astrid gaan zien. 'Grappige' situaties gezien, bijvoorbeeld een verpleegkundige die steriele handschoenen aandoet voor een blaassonde te plaatsen en dan daarna de kast opentrekt met haar 'steriele' handschoenen en rustig verder doet...

    Anneliesje, ik kijk er echt al naar uit. Normaal gezien gaan we de eerste les CPR geven begin volgende week maar het publiek wordt ruimer. Eerst op de afdeling zelf, op materniteit en nu gaan we ook nog in de school voor verpleegkundigen de les geven :) Waarschijnlijk gaan we dan ook nog les geven over painmanagement, nidcap en beademing (care voor verpleegkundigen). Het zullen nog drukke dagen worden! Ik heb trouwens nog niet zelf op een olifant gezeten, hihi. Hoop snel te kunnen skypen met jou!

    Ari: thanks voor je berichtje, het is echt wel wennen nog niet echt altijd iets om handen te hebben. Genieten doen we hier zeker, na het 'werk' is er tijd voor ontspanning he ;) Het land is prachtig als je door de armoede heen kijkt!

    Kimmeke: ik ben blij dat je veilig terug thuis bent geraakt! Ben je verzekerd voor je camera en gsm btw?? Heb echt met je ingezeten, zo rot was die afstand even...
    Ik mail je gauw lieverd!

    Dikke zoenen voor iedereen
    xxxx

  • 12 Februari 2009 - 17:34

    Sofie :

    eeeef, gij ziet al bruin!!!!!!!!!!!! ni normaal :d het ziet er prachtig uit daar, ben heel blij voor je dat je deze stage in zo een mooi land mag doen! als ik plots de lotto win kom ik wel gauw even af ;)
    kmis je meid!! zoen xxx

  • 14 Februari 2009 - 14:58

    Tomson:

    Heey meisjes,

    Amaaai ik ben niet eventjes jaloers zeker!!! Ik heb ook mooie natuur en cultuur ontdekt op mijn erasmus maar dit is net nog dat ietsiepietsie meer, ongeloofelijk!! De foto's op zich zijn al adembenemend, wat moet het niet zijn om dit zelf te kunnen waarnemen! Het moet inderdaad wel hard zijn om in zo een onderontwikkeld land te moeten werken terwijl je hier die modernste technologie voor handen hebt...

    Die getunede olifant is dat een of andere taxi? :P

    Hier in het Belgenlandje gaat alles zijn gewone gangetje he. Het weer is een beetje minder dan bij jullie :P wss een kleine 30 graden verschil ;-)

    Ik volg jullie verhaal op de voet,

    Greetz!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

De laatste...

10 Mei 2009

De laatste dagen

10 Mei 2009

De laatste dagen

07 Mei 2009

De laatste week gaat in...

01 Mei 2009

Zware week
Eva en Karen

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 23100

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: