De tweede stageweek zit er al op! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu De tweede stageweek zit er al op! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

De tweede stageweek zit er al op!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

20 Februari 2009 | Sri Lanka, Kandy

Hey iedereen,

vandaag zit onze tweede stageweek er al op! Gisteren hebben ik en Karen echt een heel erg leuke dag gehad, we hebben veel gelachen met de verpleegkundigen en Nalini had oorbelletjes bij voor ons. Echt zo lief, we wisten niet waar we het hadden en moesten het kadootje echt aannemen! We hebben ze meteen ingedaan en dragen de oorbelletjes nu elke dag natuurlijk! We hebben ze ook fotootjes laten zien van thuis, want dat wilden ze erg graag.

We hebben uiteindelijk een pop gaan halen op de borstvoedingskamer en hebben ons babybadje kunnen doen. Karen heeft alles gedaan terwijl ik dan vertelde in het simpel Engels. Normaal gezien was het voor de verpleegkundigen maar alle mama's van de kindjes hebben ineens ook meegevolgd, terwijl de verpleegkundigen het vertaalden voor hen. Echt SUPER gewoon om te doen!!

Vandaag hadden we ons overslapen en voor de eerste keer regen gehad tijdens het ontbijt. Het was maar 5 minuten maar friste toch alles even op! Karen, Astrid en ik hebben vandaag dan ook onze eerste CPR-les gegeven. Vandaag zijn er verpleegkundigen en vroedkundigen van de materniteit gekomen, er zat zoiets van een 20 man in het piepkleine zaaltje. VOlgende week donderdag en vrijdag geven we ze terug en dan wekelijks vrijdag, elke keer voor een andere dienst. Na onze les zijn er toch een paar van hen spontaan nog afgekomen om te oefenen, de rest was veel te verlegen :)

Na de middag zijn ik en Karen Kandy ingetrokken want we hadden nog heel veel nodig en uiteindelijk geëindigd aan het zwembad van het Suisse hotel om het weekend goed te beginnen!

Tot gauw!

Dikke zoenen,
xxx

  • 20 Februari 2009 - 15:17

    Annelies:

    Geniet van je weekend meisje!!
    Je bent goe bezig!
    mis je

  • 21 Februari 2009 - 10:29

    Shana:

    hey meid het begint hier al stillekes te worden zonder u maar ben super trots op u schat. je bent heel goed bezig

    dikke kusse xxx
    mis u

  • 21 Februari 2009 - 12:48

    Mama:

    He zoeteke, eens langs deze weg een berichtje :)... Het is fantastisch te lezen en te horen dat daar ondertussen alles heel vlotjes verloopt. Ik voel de goesting en de energie van jullie om het daar supergoed te willen doen en ben dan ook superdeluxetrots op jou ... Vergeet het niet he schattie, ..'je sporen..'. Ik denk ook wel dat we sowieso een andere Eva zullen terug zien. Hier is het weer ongeveer 30 graden minder dan bij jullie,dus geniet maar heel goed van het zonnetje !!! Hoop dat Kandy dance vandaag geweldig is ... Ik mis je vrolijke getater en gesnater af en toe heel hard...Ik stuur je hele dikke knuffels..LYSM..
    XXXXXXXXXXXmamXXXXXXXXX

  • 22 Februari 2009 - 15:02

    Elke:

    Jullie hebben het daar wel goed precies! :-) Kan me wel voorstellen dat het een hele cultuurshock is voor jullie. Je kan alleen maar zoveel mogelijk basicprincipes meegeven en hopen dat ze er iets mee doen nadien natuurlijk. Maar over 't algemeen staan deze mensen toch wel open voor advies en raad. Geniet maar ten volle, zuig alles in je op (figuurlijk hé, lettelijk zou niet erg hygiënisch zijn waarschijnlijk), en geniet vooral ook van het land zelf zou ik zeggen. Ik blijf je volgen! Groetjes, Elke

  • 22 Februari 2009 - 16:45

    David:

    Lieve Eva, eindelijk een bericht!!Hoewel je me ervan verdenkt het niet te doen volg ik je blog op de voet, vooral de foto's dan toch. Ziet er bangelijk uit! Ik heb gisteren sarina getemd, ze luisterde nogal!Morgen heb ik mijn camionette, dan kan ik sarina eens meenemen voor een uitstapje haha. Neenee, binnenkort staat er een black monster op de oprit! Amusez-vous
    en een dikkke kus X

  • 22 Februari 2009 - 17:14

    Rielke:

    Hey Eva !
    Niet te geloven dat je nu al twee weken vertrokken bent ! Uit alles wat ik lees, begrijp ik dat het echt een intense ervaring is, zo leerrijk in beide richtingen... Dit ga je echt nooit meer vergeten !
    Dikke zoen X Rielke

  • 23 Februari 2009 - 12:41

    Eva:

    Bedankt iedereen voor de leuke en lieve berichten! Vind echt heel leuk :)

    David, met u stoere praat ben ik wel benieuwd voor als ik terug ben of je dan nog durft :) Je moet trouwens de tekst ook wel lezen he! Hihi.

    Rielke, hoe is het daar met jou ondertussen ??

    Liefs,
    xxx

  • 23 Februari 2009 - 18:56

    Sofie :

    Amai meid!
    Prachtig werk! En zo lief van die oorbelletjes! Trek daar ook eens een fotootje van. Iedereen ziet er echt superlief uit van die verpleegsters, je kan aan de foto's zien dat ze blij zijn met jullie bezoek en werk.
    You go girl!
    Liefs xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

De laatste...

10 Mei 2009

De laatste dagen

10 Mei 2009

De laatste dagen

07 Mei 2009

De laatste week gaat in...

01 Mei 2009

Zware week
Eva en Karen

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 23102

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: