De laatste week begint bijna.. - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu De laatste week begint bijna.. - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

De laatste week begint bijna..

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

07 Maart 2009 | Sri Lanka, Kandy

Hey iedereen,

het is alweer zaterdag en even rusten voor ons.
Donderdag op stage zijn we de hele tijd bezig geweest en hebben we in de namiddag nog een kindje opgenomen, eigenlijk binnengekomen voor braken en slecht drinken. Maar hij zag er zo slecht uit en is dan volledig ingestort. Abnormaal tachycard en tachypnoe en de saturatiemeter gaf alarmerende cijfers aan. Zijn dan beginnen balonneren en toen was het iets beter. Hij had ook een heel septisch kleurtje dus waarschijnlijk had hij een septische schok. Hij had moeten beademd worden maar er was weer geen enkel beademingstoestel over in het ziekenhuis en ook niet in de nabijgelegen ziekenhuizen. Ik vroeg dan aan de dokter of hij het zou halen zonder beademing en zij antwoordde dat sommigen sterk genoeg zijn en anderen niet.. Toen we vrijdag op de dienst aankwamen, was hij dan toch verhuisd naar de PBU om beademd te worden. Gelukkig maar!
Donderdag hebben we dan ook onze kleine pruts met een drain naar OK gebracht (prematuur met een heel zware hersenbloeding) aangezien hij er 2 weken inzat en een nieuwe zou gestoken worden. Daar aangekomen is het allemaal niet doorgegaan aangezien de drain nog niet lang genoeg afgeklemd was en door de suctie waren de ventrikels te hard ingezonken.
Nadat ik in een plas water was gaan zitten en mijn rok helemaal nat was (en we naar OK gingen vertrekken dan) heeft Rohini, de schat, mijn rok droog gestreken terwijl ik de hare even moest aandoen. Echt heel erg lief van haar en gegierd dat ze daar hebben met mij :)

Vrijdag hebben ik en Karen een volgende les gegeven over NIDCAP, Painmanagement en een klein stukje met aandachtspunten rond hygiëne en steriliteit. De helft van de verpleegkundigen van onze dienst waren gekomen, nog een paar van de PBU en iets later is er nog en dokter van de PBU ook gekomen. Onze eigen dokter Wickramasinghe is er niet geraakt aangezien zij vast zat op de Clinic, wat ze wel heel spijtig vond.
Later op de dienst gingen ze een kindje een nfuusje geven en waren ze echt alles goed aan het ontsmetten eerst, hadden ze dextrose toegediend en iets gegeven om te tutten en zowel bij het bloed prikken als het infuusje plaatsen heeft het baby'tje geen kik gegeven, hij is zelfs in slaap gevallen.. Zalig gewoon dat ze toch 'deden' wat wij hadden gezegd en dat het werkte! Ze willen ook een print van onze les hebben en onze dokter ook.

Vrijdag was er op een moment alweer een miereninvasie in een incubator (en de spuitpomp ook) aangezien er nog een glucose-infuus inhing. Ik ben als een zot met ontsmettingsmiddel beginnen sproeien en de mieren beginnen uitroeien (de incubator en spuitpomp zaten echt VOL) maar heb daarna naar mijn voeten gekregen van Padmini want voor hun zjn mieren onschuldig en mogen ze absoluut niet gedood worden. Ik had ze een voor een op de grond moeten zetten...

Als vrijdagse traditie zijn ik en Karen dan in de namiddag gaan zwemmen, hoewel het vrij bewolkt was en uiteindelijk dikke druppels is beginnen regenen. Zalig om tijdens de regen in het zwembad te zitten! Een goed dutje is natuurlijk ook weeral van pas gekomen.. :)
S'avonds zijn we gaan eten met ons drie en Ozzy (de Australiër) is mee komen eten en heeft ons ineens uitgenodigd om volgende week bij hem te komen eten, ben eens benieuwd!

Vandaag is schoolwerkdag, dus vliegen we er weer eens in!

PS: de pisstand is nu wel degelijk 5-3 geworden voor Karen, hihi.

Groetjes!
xxxx

  • 07 Maart 2009 - 16:20

    Lore:

    hela evatje!

    tis heel leuk om je berichtjes te lezen! tziet er echt plezant uit:p, ben jaloers op het zonnetje! doe het goed ginder! ik hou je in het oog;) dikk kus!

  • 08 Maart 2009 - 09:46

    Annelies:

    Liefje!
    Weeral blij wat van je te lezen en te zien op de foto's! Je hebt het er duidelijk naar je zin, super!
    Ozzy, da zijn de goei manne, die komde blijkbaar overal tege:p

    Nog veel plezier lieve schat! Ik mis je

  • 08 Maart 2009 - 11:39

    Kim:

    Héhé, dat rok-verhaal, ik zou het zelf ook kunnen voorhebben :-)Amuseer je nog meid! Er is al één maand voorbij ;-)

    Love you!
    xxxxxxxxx

  • 08 Maart 2009 - 12:24

    Eva:

    Bedankt meiden voor jullie berichtjes! Ik vind echt leuk dat jullie altijd volgen :)

    Lore, ik neem zeker wat zon voor jullie mee! Maar de piste is al droog, heb ik gehoord?

    Anneliesje, had er nog niet bij stilgestaan maar Ozzy's zijn echt wel de goeie mannen, hihi! Als we dit jaar terug kunnen gaan, same place? :)

    Kimmeke, inderdaad had jou ook kunnen overkomen ;) Maar t'was nog wel grappig! Er is AL een maand voorbij, wat vliegt de tijd hier!!

    Dikke zoenen!

  • 08 Maart 2009 - 12:51

    Annelies:

    Echt iets voor u om in nen plas water te gaan zitten :-)
    Nu zie je een duidelijk voorbeeld van een cultuurverschil met de mieren hé.. Toch zot! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2009

De laatste...

10 Mei 2009

De laatste dagen

10 Mei 2009

De laatste dagen

07 Mei 2009

De laatste week gaat in...

01 Mei 2009

Zware week
Eva en Karen

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 23094

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: