Back in Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu Back in Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Eva en Karen - WaarBenJij.nu

Back in Kandy

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva en Karen

09 April 2009 | Sri Lanka, Kandy

Hey lieve vrienden en familie,

nu ik nog even internet heb, moet ik ervan profiteren om nog eens even een update te plaatsen he!

Gisteren hebben we eerst als echte avonturiers ;) de Botanische tuinen onderzocht, zalig mooie natuur en mooie tuinen. We waren er toch bijna 3 uur zoet mee! Daarna ishet weer hier helemaal beginnen betrekken (het regenseizoen komt er duidelijk aan) en hebben we gewoon nog winkeltjes en marktjes gaan zien, een vers fruitsapje gaan drinken in de pub, rondgewandeld in Kandy en s'avonds waren we uitgenodigd bij Gamini waar we echt heel erg lekker hebben gegeten! Uiteindelijk waren we daar pas weg na 12 uur en hebben we nog hier in de guesthouse met iedereen zitten babbelen tot 2 uur half 3 vannacht.

Vandaag zijn we eerst langs het ziekenhuis geweest, in een woord SUPER om iedereen terug te zien, het was zo'n lief terugzien, ze hadden zelfs speciaal ijs gaan halen, zo lief! Daar hebben we toch even gezeten en dan hebben we mijn dokter van Kandy teruggezien, dr Wickramasinge. Ons mama (die leerkracht is) heeft namelijk via de kindjes in haar school een donatie gekregen van 600 euro.. Super gewoon. We hebben dan besproken met dr Wickramasinge wat we ermee konden doen en we zijn op wel wat goede dingen uitgekomen: zuurstofflowmeters, verwarmingslampen, een nieuw wasmachine, CPAP prongen, etc.. Dr Wickramasinge gaat ons ermee helpen en ik kom terug binnen een kleine 2 weken met ons zus naar Kandy om alles te bekijken enzo.
Geweldig om hen toch ook een beetje te kunnen helpen!
Daarna zijn we voor de eerste keer deze vakantie gaan zwemmen en lekker verbrand weeral, nochtans scheen de zon niet superhard.. Daarna zijn we eerst terug naar de guesthouse gegaan om onze tour vanaf zaterdag (lekker zwaar maar heel egr interessant) te bespreken en zijn we vertrokken voor de Kandy Dance te gaan zien en DE Tempel van Tooth: echt wel de moeite waard, magnifiek gewoon. De tand zelf hebben we nu natuurlijk niet meer kunnen zien, wel de diamanten stolp waar hij onder staat. Het is ook een prachtig mooie tempel! Uiteindelijk zijn we door de gietende regen (jaja...) naar het History Restaurant gestapt, waar we erg lekker hebben gegeten en terug naar de guesthouse gegaan, waar we tot nu met iedereen op het terras hebben gezeten, het is immers Karen haar verjaardag!!

Morgen gaan we terug langs Gamini, terug langs het ziekenhuis, zwemmen in de Citadel en nog wat winkeltjes en souveniertjes kopen, rice & curry eten en nog iets drinken! S'avonds is het alweer valiezen inpakken want zaterdag vertrekken we hier om s'nachts Adam's Peak te gaan beklimmen!!

Dikke nachtzoenen,
xxxx Eva, mama en zus!

• 09 April 2009 - 21:45

Kim:

Amai, lijkt me toch een natte bedoening daar... Het klinkt wel heel leuk allemaal, ik hoop dat jullie supergoeie ervaringen hebben en ik ben natuurlijk heel benieuwd naar alle verhalen :) Je poownie doet het nog steeds goed zenne!

Meisje, doe het nog goed daar en geniet van de tijd die je nog hebt!! Love you so much!

Groeten aan de andere meiden :)

xxxxx

• 09 April 2009 - 23:18

Annelies:

GENIET ERVAN!!
    Veel meer heb ik daar niet aan toe te voegen :)

Super btw, van de donatie voor de klein prutskes!
    Love you!!!